الفصل(13)
بعد مرور يومين
في الشركه L.G
ليث..بعصبيه بالغ يعني ايه الشحنه موصلتش دا تهريج
نهي...يامستر المهندس عبدالله اتكلم معاه وقال خلال يومين هتوصل
ليث...يومين عدو والشحنه موصلتش والشغل متعطل اطلبيلي زفت عرفه يكون عندي بدل ما الشغل زفت متوقف
نهي..خرجت راكضه
عبدالله...في ايه ليث متعصب ليه صوتو جايب آخر الشركه
نهي...كادت أن تجيب ،ولكن اوقفها صوت ليث الغاضب
ليث...هنفضل نتكلم طول اليوم تعالي يا عبدالله نص ساعه ويكون الزفت دا في مكتبي
عبدالله...أهدي
ليث...بنظره صارمه ...أنت مش قلت أنو زفت بيلتزم في المواعيد
عبدالله...أنا بتكلم من خلال معرفتي باختو
ليث...نص ساعه ويكون الملف عندي والمحامي يكون عندي واستدار
خرج عبدالله ...ها كلمتيه
نهي...وهي تمسك الهاتف بحاول تليفونه مقفول
حسام...صباح الخير
نهي وعبدالله...صباح النور
حسام..ليث جوه
عبدالله...يستحسن تبعد عنو العفاريت بتتنط قدام وشو
حسام..بس في شغل متعطل عندي ولازم يعرف
عبدالله..شغل ايه
حسام...عماره ***الخشب ناقص وشغلي واقف والمفروض اسلمها كمان اسبوع ولسه الخشب موصلش
عبدالله..الزفت عرفه ليث هيفرمو
حسام..عرفه مين
نهي...عرفه المالكي
حسام...عرفه المالكي
نهي...انت تعرفو
حسام..دا جاري
عبدالله...وساكت من الصبح اتصل بحد من عندكو يجبب رقم الطؤاري بتاعو
حسام...ثواني
ليث...غيث جه
نهي...لسه
ليث..اتصلي بيه
نهي ....حاضر
حسام...ايوه يازهره
زهره...بنوم في ايه
حسام...فوقي وروحي لعرفه
زهره...عرفه مين
حسام...ياربي فوقي بسرعه عرفه اخو رحمه بسرعه
زهره...اروح ليه
حسام...خليه يفتح تليفونو او رقم الطؤارى بتاعو بسرعه
زهره...طيب انا هروح وذهبت مسرعه
هديه..رايحه فين
زهره...هقولك لما اجي بعد دقائق
رشا...مين
زهره...انا زهره
رشا..فتحت الباب بمعالم الضجر نعم
زهره...بهمس اعوذ بالله من الخبث والخباث
رشا...ايه في ايه
زهره...فين عرفه
رشا...تفرع احدي حاجبيها وبتهكم واضح وانتي عاوزه عارفه ليه
زهره...هنا ول لا
رشا...عاوزه ليه
عرفه...من الداخل مين يا رشا
زهره...انا زهره
عرفه...خير يازهره
زهره...حسام بيقولك افتح تليفونك او هات رقم طؤراي بتاعك
عرفه...ليه
زهره...بهمس هو عفريت اسمو ليه..معرفش هو قالي اقولك كده ممكن رقمك بقا
عرفه...طيب هجيب التليفون واجي
زهره..رمقت رشا بابتسامه سمجه وبهمس الله يكون في عونك يارحمه بلوتين
عرفه...اعطاها الرقم ولكن ظل متسمر مكانه
زهره...شكرا ورحلت ولكن ندي كانت خارجه زهره...ندي يا ندي
ندي...بنبره مرتجفه نعم
زهره...اقتربت منها صباح الخير
ندي ...صباح النور
زهره...ها بقيتي احسن
عرفه...ازيك يا ندي
ندي..وحدقتيها غير ثابتها وبصوت حاولت أن يكون منتظم
الحمد لله
زهره..لاحظت ارتباك ندي
عرفه...رمقها بنظره عابثه ورحل
ندي...مع السلامه وذهبت لشقه مره اخرى
زهره...ايه يابنتي أنتي مش كنتي خارجه
ندي..ها اصلي نسيت حاجه هطلع اجيبها
زهره ...طيب
.....
هدي..رحمه يارحمه
رحمه...في المطبخ نعم
هدي ...تعالي افتحي
رحمه...أتت حامله مريم خدي الست لما افتح
رحمه...مين حضرتك
المحضر...دا بيت رحمه المالكي
رحمه...ايوه
المحضر..امضي علي الورقه دي
رحمه...ورقه ايه
المحضر...امضي خلصينا وابقي اقريها بعدين
رحمه...طيب واخذت الورقه ودخلت جلست علي اقرب كرسي لها
هدي...مالك
رحمه..هتاخد عيالي
هدي..مين دي
رحمه...عفاف
هدي...والعمل
رحمه...بنبره صارمه هاخد حقي مستحيل حد ياخد عيالي مني
هدي...هتعملي ايه
رحمه...هقف لعرفه واخد حقي مش هتفرج لحد ما عيالي تاخدهم
هدي...عرفه مش هيسكت
رحمه...وأنا مش هسكت
هدي...يابنتي المحاكم حبالها طويله آت
رحمه...بنظره صارمه مفيش جواز بعد عبدالرحمن خلاص كده
هدي...طب افتحي الباب وتعالي
رحمه...تعالي يانور
نور...إزيك ياخالتي حولت نظره لرحمه في ايه
رحمه...مالك مرهقه اووي ليه
نور...جلست بتنهيده ماما في المستشفي
رحمه..امتي
هدي...جيب العواقب سليمه يارب هي عامله ايه دلوقتي
نور...الحمد لله ها كنتو بتزعقو ليه
رحمه...اخبرتها بالمحضر
نور..والعمل
رحمه...هرفع قضيه
نور...عرفه مش سهل
رحمه...يعني اسكت لما عيالي تروح واشهقت في بكاء عنيف
نور..اقتربت منها وربت علي كتفها أهدي أنا هشوفلك محامي وربنا يقدم الي فيه الخير
رحمه..شكرا يانور
نور..خبطتها علي كتفها اتعدلي انا يدوب اجيب لبس واروح الشغل
رحمه...طيب
....
بقلمي
رانيا صلاح
بعد مرور يومين
في الشركه L.G
ليث..بعصبيه بالغ يعني ايه الشحنه موصلتش دا تهريج
نهي...يامستر المهندس عبدالله اتكلم معاه وقال خلال يومين هتوصل
ليث...يومين عدو والشحنه موصلتش والشغل متعطل اطلبيلي زفت عرفه يكون عندي بدل ما الشغل زفت متوقف
نهي..خرجت راكضه
عبدالله...في ايه ليث متعصب ليه صوتو جايب آخر الشركه
نهي...كادت أن تجيب ،ولكن اوقفها صوت ليث الغاضب
ليث...هنفضل نتكلم طول اليوم تعالي يا عبدالله نص ساعه ويكون الزفت دا في مكتبي
عبدالله...أهدي
ليث...بنظره صارمه ...أنت مش قلت أنو زفت بيلتزم في المواعيد
عبدالله...أنا بتكلم من خلال معرفتي باختو
ليث...نص ساعه ويكون الملف عندي والمحامي يكون عندي واستدار
خرج عبدالله ...ها كلمتيه
نهي...وهي تمسك الهاتف بحاول تليفونه مقفول
حسام...صباح الخير
نهي وعبدالله...صباح النور
حسام..ليث جوه
عبدالله...يستحسن تبعد عنو العفاريت بتتنط قدام وشو
حسام..بس في شغل متعطل عندي ولازم يعرف
عبدالله..شغل ايه
حسام...عماره ***الخشب ناقص وشغلي واقف والمفروض اسلمها كمان اسبوع ولسه الخشب موصلش
عبدالله..الزفت عرفه ليث هيفرمو
حسام..عرفه مين
نهي...عرفه المالكي
حسام...عرفه المالكي
نهي...انت تعرفو
حسام..دا جاري
عبدالله...وساكت من الصبح اتصل بحد من عندكو يجبب رقم الطؤاري بتاعو
حسام...ثواني
ليث...غيث جه
نهي...لسه
ليث..اتصلي بيه
نهي ....حاضر
حسام...ايوه يازهره
زهره...بنوم في ايه
حسام...فوقي وروحي لعرفه
زهره...عرفه مين
حسام...ياربي فوقي بسرعه عرفه اخو رحمه بسرعه
زهره...اروح ليه
حسام...خليه يفتح تليفونو او رقم الطؤارى بتاعو بسرعه
زهره...طيب انا هروح وذهبت مسرعه
هديه..رايحه فين
زهره...هقولك لما اجي بعد دقائق
رشا...مين
زهره...انا زهره
رشا..فتحت الباب بمعالم الضجر نعم
زهره...بهمس اعوذ بالله من الخبث والخباث
رشا...ايه في ايه
زهره...فين عرفه
رشا...تفرع احدي حاجبيها وبتهكم واضح وانتي عاوزه عارفه ليه
زهره...هنا ول لا
رشا...عاوزه ليه
عرفه...من الداخل مين يا رشا
زهره...انا زهره
عرفه...خير يازهره
زهره...حسام بيقولك افتح تليفونك او هات رقم طؤراي بتاعك
عرفه...ليه
زهره...بهمس هو عفريت اسمو ليه..معرفش هو قالي اقولك كده ممكن رقمك بقا
عرفه...طيب هجيب التليفون واجي
زهره..رمقت رشا بابتسامه سمجه وبهمس الله يكون في عونك يارحمه بلوتين
عرفه...اعطاها الرقم ولكن ظل متسمر مكانه
زهره...شكرا ورحلت ولكن ندي كانت خارجه زهره...ندي يا ندي
ندي...بنبره مرتجفه نعم
زهره...اقتربت منها صباح الخير
ندي ...صباح النور
زهره...ها بقيتي احسن
عرفه...ازيك يا ندي
ندي..وحدقتيها غير ثابتها وبصوت حاولت أن يكون منتظم
الحمد لله
زهره..لاحظت ارتباك ندي
عرفه...رمقها بنظره عابثه ورحل
ندي...مع السلامه وذهبت لشقه مره اخرى
زهره...ايه يابنتي أنتي مش كنتي خارجه
ندي..ها اصلي نسيت حاجه هطلع اجيبها
زهره ...طيب
.....
هدي..رحمه يارحمه
رحمه...في المطبخ نعم
هدي ...تعالي افتحي
رحمه...أتت حامله مريم خدي الست لما افتح
رحمه...مين حضرتك
المحضر...دا بيت رحمه المالكي
رحمه...ايوه
المحضر..امضي علي الورقه دي
رحمه...ورقه ايه
المحضر...امضي خلصينا وابقي اقريها بعدين
رحمه...طيب واخذت الورقه ودخلت جلست علي اقرب كرسي لها
هدي...مالك
رحمه..هتاخد عيالي
هدي..مين دي
رحمه...عفاف
هدي...والعمل
رحمه...بنبره صارمه هاخد حقي مستحيل حد ياخد عيالي مني
هدي...هتعملي ايه
رحمه...هقف لعرفه واخد حقي مش هتفرج لحد ما عيالي تاخدهم
هدي...عرفه مش هيسكت
رحمه...وأنا مش هسكت
هدي...يابنتي المحاكم حبالها طويله آت
رحمه...بنظره صارمه مفيش جواز بعد عبدالرحمن خلاص كده
هدي...طب افتحي الباب وتعالي
رحمه...تعالي يانور
نور...إزيك ياخالتي حولت نظره لرحمه في ايه
رحمه...مالك مرهقه اووي ليه
نور...جلست بتنهيده ماما في المستشفي
رحمه..امتي
هدي...جيب العواقب سليمه يارب هي عامله ايه دلوقتي
نور...الحمد لله ها كنتو بتزعقو ليه
رحمه...اخبرتها بالمحضر
نور..والعمل
رحمه...هرفع قضيه
نور...عرفه مش سهل
رحمه...يعني اسكت لما عيالي تروح واشهقت في بكاء عنيف
نور..اقتربت منها وربت علي كتفها أهدي أنا هشوفلك محامي وربنا يقدم الي فيه الخير
رحمه..شكرا يانور
نور..خبطتها علي كتفها اتعدلي انا يدوب اجيب لبس واروح الشغل
رحمه...طيب
....
بقلمي
رانيا صلاح